BETER
ADEMEN  

Je ademhaling is de kern van je bestaan. De manier waarop je ademt spiegelt namelijk het functioneren van lichaam en geest. Om die reden is goed ademen zo belangrijk. Krachtig en laag ademen duidt bijvoorbeeld op daadkracht, een langzame ademhaling leidt tot innerlijke rust. Volledig ademen helpt voor betere sportprestaties.

“Één van de meest onderschatte middelen om het beste uit jezelf te halen is goed ademen”

In onze samenleving zijn wij van een natuurlijke ademhaling afgedwaald. Het tempo, de hoge eisen en toenemende stress drijft onze ademhaling omhoog en versnelt het ritme. Dit patroon veroorzaakt veel klachten zoals gespannen nek- en schouders, hoofdpijn, hartkloppingen. Maar ook slaapproblemen, opgejaagd gevoel, duizeligheid of slecht herstel kunnen komen door een hoge ademhaling. Het gevolg is dat je kwetsbaar, vermoeid of geïrriteerd raakt.

“In plaats van wakker worden met hoofdpijn en spanning, sta ik nu op met een gevoel van innerlijke rust en vertrouwen”

Hoe meer jij de regie over je ademhaling terugkrijgt, des beter zit je in je vel. Je vindt meer innerlijke rust en voelt je energieker. Dit is de reden waarom ik de Methode Beter ademen® ontwikkelde (ook de Bridgeman Ademmethode genoemd).

RESULTATEN

Goed ademen beïnvloedt je totale welzijn. Je stimuleert daarmee namelijk je zelf-helend vermogen en brengt balans in lichaam én geest. Het toepassen van de Methode Beter ademen in je dagelijks leven heeft veel voordelen, zoals:

 

  • meer ontspanning en innerlijke rust
  • meer gezondheid en energie
  • sneller herstel na inspanning of ziekte
  • doorbreken van stress
  • emotionele balans en meer zelfvertrouwen
  • sterkere intuïtie
  • minder irritatie of opvliegendheid
  • betere sportprestaties
  • beter slapen, betere weerstand en concentratie
  • voorkomen of oplossen van hoofdpijn
  • ontzuring, betere spijsvertering, hartritme en bloeddruk
  • oplossen van hyperventilatie en stokkende ademhaling,
  • aanzienlijke verbetering in astma, bronchitis en (slaap) apneu
  • vermindering van pijn; spier- of zenuwpijn (ook tgv lyme), hoofdpijn en migraine
  • goed ademen en een positieve levenshouding

HOE LEER JE BETER ADEMEN®?

Je leert Beter ademen® in drie fases:

  1. Basistraining – je ervaart de kracht van de methode
  2. Verdiepingstraining (2 dagen) of Verdiepingstraject (3x2 dagen) – je laat blokkades los, ontspant, krijgt meer innerlijke rust, persoonlijke kracht, gezondheid en energie. Goed ademen beklijft.
  3. pleidingsmodule – je leert de Methode Beter ademen® doorgeven aan anderen

 

NIEUWSBRIEF 

X
X