Lezing in Stadkamer Zwolle
Migraine en stresshoofdpijn, het zijn klachten die mensen vaak voor lief nemen. ‘Dat heb ik nu eenmaal’, hoor ik vaak zeggen. Toch kun je het verhelpen. Middels zelfinzicht en praktische oefeningen kom je weer in balans en blijft de hoofdpijn uit. Ook al denk je dat je er alles al aan gedaan hebt, het kan echt. Op dinsdagavond 6 maart geef ik, Marleen, in Stadkamer Zwolle een lezing over migraine en stresshoofdpijn.

De lezing is voor iedereen die wordt overvallen door hoofdpijnaanvallen en zijn/haar tijd liever besteedt aan nuttige of leuke dingen in plaats van noodgedwongen rust. Ook voor artsen, werkgevers, hr-managers en professionals die zich bezighouden met het welzijn van anderen is het interessant.

In tegenstelling tot veel andere experts richt ik me niet op de aanvallen, maar op wat eraan vooraf gaat. ‘Het draait om bewustwording. Mensen ervaren hoofdpijnklachten vaak als plotse aanvallen. Toch zijn er vooraf signalen. Vlak van tevoren bijvoorbeeld: overgevoeligheid, onvaste handen, stemmingswisselingen of vlekken zien. Maar bij die signalen ben je al te laat. Ik zoom daarom in op een nog eerder stadium, op de dingen waarvan je achteraf misschien zegt ‘eigenlijk kon ik tóen al weten dat het mis ging’. Het is mijn taak mensen tot dat inzicht te brengen en te leren hoe je de werkelijke oorzaak oplost. Die ligt vaak in de keuzes die je maakt op een vluchtig moment. Daarna zijn kleine aanpassing in levensstijl of gedachtepatroon vaak voldoende om af te rekenen met stresshoofdpijn en migraine.’

Eyeopener tijdens de lezing
De lezing besteedt veel aandacht aan bewustwording. Deelnemers ontdekken waarom ze klachten hebben en hoe ze die kunnen verhelpen. ‘Mensen met migraine en stresshoofdpijn hebben vaak een groot verantwoordelijkheidsgevoel, staan altijd klaar voor hun omgeving en willen een ander graag helpen. Ze doen er alles aan de sfeer goed te houden. Ook op het werk willen ze alles voor iedereen gesmeerd laten lopen. Misschien herken je daar iets van.
Tijdens de lezing gaan aanwezigen aan de slag met een oefening. ‘Door de oefening zie je in dat je niet alles perfect hoeft te doen om gewaardeerd te worden. Dit is voor veel mensen een eyeopener en het begin van minder stresshoofdpijn en migraine.

Hoofdpijn door onbalans
Ik help mensen graag om gezondheid holistisch te bekijken. Je voelt je pas écht goed, wanneer je hoofd tot rust komt, je gevoel in balans is, je lichaam gezond is en je spiritualiteit wordt gevoed. Hoofdpijn hoeft niet rechtstreeks door stress of spanning te komen. Stel dat je gevoelens hebt die je niet toestaat of je bent lichamelijk niet fit, dan raak je ook uit balans.
Als professioneel danseres heb ik veel kennis van het lichaam. Als coach heb ik me in diverse methoden verdiept, waaronder ademhaling en psychosynthese (ontdek wie je werkelijk bent). Na 20 jaar praktijkervaring heb ik diepgaande kennis tussen lichaam en geest ontwikkeld.

Bereid je voor op de lezing
Geïnteresseerden kunnen zich alvast voorbereiden op de lezing. ‘Probeer eens niets te doen. Ga op de bank zitten zonder boek, tv, handwerkje, gesprek, iPad of telefoon. Het gaat niet om hoe lang je het volhoudt, maar om wat het ‘niets doen’ met jou doet. Overigens hóef je deze voorbereiding niet te doen om aan de lezing deel te kunnen nemen.’

Lezing ‘Migraine en stresshoofdpijn voorkomen’
Dinsdagavond 6 maart, 19.00 tot 21.30 uur: lezing ‘Migraine en stresshoofdpijn voorkomen’, Stadkamer Zwolle, Zeven Alleetjes 1a, Zwolle. Entree gratis. Aanmelden via onderstaande link.

201806mrt7:00 pm9:00 pmEvent voorbijLezing Migraine voorkomen en stress verminderenOude patronen doorbreken vermindert migraine en stress Lezing:Lezing

 

Meer lezingen
Op dinsdag 3 april is er nog een lezing van Marleen: ‘Verbeter je concentratie’. De lezingen kunnen los van elkaar worden gevolgd.

 

201803apr7:30 pm9:00 pmEvent voorbijLezing Verbeter je concentratieDe oorzaak van en oplossing voor een goede concentratieLezing:Lezing

X
X