BETER
ADEMEN  

Je ademhaling is de kern van je bestaan. De manier waarop je ademt spiegelt het functioneren van je lichaam en je geest. Krachtig en laag ademen duidt bijvoorbeeld op daadkracht, een langzame ademhaling leidt tot rust en volledig ademen helpt voor betere sportprestaties.

In onze samenleving zijn wij van een natuurlijke ademhaling afgedwaald. Het tempo, de hoge eisen en toenemende stress drijft onze ademhaling omhoog en versnelt het ritme. Dit patroon veroorzaakt vaak spanningsklachten. Het maakt je kwetsbaar en je bent sneller vermoeid, opvliegend of geblesseerd. Je kunt je minder goed concentreren, slaapt slechter of raakt emotioneel uit balans. Er ontstaan fysieke klachten zoals vermoeidheid, gespannen nek- en schouders, hoofdpijnen, burn-out, langzaam herstel na inspanning of ziekte en hyperventilatie.

Hoe meer jij de regie over je ademhaling terugkrijgt des beter zit je in je vel. Daarom ontwikkelde ik een originele ademmethode die je terug brengt naar je natuur. De Methode ‘Beter ademen’ (ook de Bridgeman Ademmethode genoemd) pas je makkelijk toe in je dagelijks leven en heeft -mits goed uitgevoerd- snel en blijvend effect.

“Adem is een van de meest onderschatte middelen om het beste uit jezelf te halen”

ONDERSCHEIDEND

‘Beter ademen’ combineert de essentie van uiteenlopende stromingen in één of enkele eenvoudige oefeningen die jou helpen meer uit jezelf te halen. De Methode:

  • brengt je ademhaling direct omlaag en in een natuurlijk ritme
  • geeft meteen ontspanning, rust en meer energie
  • pas je makkelijk toe in je (drukke) bestaan
  • transformeert blokkades en negatieve energie, verhoogt je bewustzijn en brengt bijzondere ervaringen

In ‘Beter ademen’ vind je de essentie terug van de methodes van o.a.:

  • Konstantin Buteyko
  • Wim Hof
  • Stans van der Poel
  • Jan van Dixhoorn
  • Leonard Orr (Rebirthing)
  • Jeru Kabbal (Quantum light breath)
  • Oeroude yoga

RESULTATEN

‘Beter ademen’ beïnvloedt je totale welzijn. Je stimuleert namelijk je zelf-helend vermogen en brengt balans in lichaam én geest. Het toepassen van de methode in je dagelijks leven leidt tot:

 

  • meer ontspanning, rust en stilte
  • meer energie en sneller herstel na inspanning of ziekte
  • doorbreken van stress
  • emotionele balans en meer zelfvertrouwen
  • sterkere intuïtie
  • minder irritatie en opvliegendheid
  • betere sportprestaties
  • beter slapen, betere weerstand en concentratie
  • ontzuring van het lichaam, betere spijsvertering, beter hartritme en bloeddruk
  • oplossen van hyperventilatie en stokkende ademhaling,
  • verbetering in astma, bronchitis en (slaap) apneu
  • vermindering van pijn, zenuwpijn (ook tgv lyme), hoofdpijn en migraine
  • een gezonder en positiever leven

HOE LEER JE ‘BETER ADEMEN’?

‘Beter ademen’ is meer dan een methode. Het is ook levensstijl van bewustwording en zelfontwikkeling, om steeds meer te worden wie je werkelijk wilt zijn. Je bouwt ‘Beter ademen’ op in drie fases:

  1. Basistraining – je ervaart de kracht van de methode
  2. Verdieping – je laat blokkades los, ontspant en krijgt meer rust, kracht en energie
  3. Opleidingsmodule – je leert ademen in kracht en vrijheid en dit doorgeven aan anderen

 

NIEUWSBRIEF 

X
X