LEZINGEN

In 2018 geef ik maandelijks een lezing in de Stadkamer van Zwolle, Zeven Alleetjes 1a.
De toegang is gratis.

 

LEKKER SLAPEN EN UITGERUST OPSTAAN

Maandag 5 februari 2018 | 19.30 – 21:00 uur | inloop 19.00 uur

Een goede nachtrust helpt je enorm in je dagelijkse leven. Je presteert beter op je werk en je hebt meer energie voor de leuke dingen die je doet.

Veel mensen denken dat nachtrust zomaar iets is dat je overkomt maar in in werkelijkheid is dat niet zo. Als je bewust omgaat met je slaap, kan je zo veel meer uit je dag halen.

In deze lezing vertel ik wat de diepere oorzaken van slecht slapen kunnen zijn. Daarnaast leg ik natuurlijk uit wat het geheim van een goede nachtrust is en geef ik je alvast wat oefeningen mee om dit voor elkaar te krijgen.

MELD JE AAN
Je ontvangt dan de praktische informatie vooraf en informatie over de oefeningen naderhand.

 

MIGRAINE VOORKOMEN EN STRESS VERMINDEREN

Dinsdag 6 maart 2018 | 19:30 – 21:00 uur | inloop 19:00 uur

Heftige hoofdpijn en ernstige stressklachten worden vaak veroorzaakt door bewuste of onbewuste spanning. Je hebt bijvoorbeeld het gevoel dat er nog van alles gedaan moet worden of je stelt hoge eisen aan jezelf. Bij Migraine komt daar waarschijnlijk bij dat jij vaak klaar staat voor anderen terwijl je jezelf neigt te vergeten. Misschien herken je dat.

Vaak denken mensen dat die aanvallen er nu eenmaal zijn en er niets aan te doen is. Maar in werkelijkheid is dat niet zo. Migraine en spanning kun je zelf sterk verminderen of voor blijven als je bewuster met je energie omgaat.

In de lezing vertel ik hoe je dat doet. Je wordt je bewust van de patronen die er onder liggen en ik geef je meteen enkele oefeningen om die te doorbreken.

MELD JE AAN
Je ontvangt dan de praktische informatie vooraf en informatie over de oefeningen naderhand.

 

VERBETER JE CONCENTRATIE

Dinsdag 3 april 2018 | 19:30 – 21:00 uur | inloop 19:00 uur

Concentratieverlies komt veel voor zowel bij jongeren als oudere mensen. Niet alleen door een whiplash, burn out, de ziekte van Lyme of Pfeifer of een chemokuur. Ook de continue berichtenstroom op je telefoon, de eisen die de omgeving aan je stelt, aanhoudende spanning of ingrijpende gebeurtenissen maken het soms moeilijk om je aandacht wat langer vast te houden of helder te blijven.

Toch kan je concentratie weer verbeteren. Het maakt daarbij niet uit of de oorzaak in lichamelijke, geestelijke of omgevingsfactoren ligt.  Tijdens de lezing vertel ik hoe je dat doet en krijg je natuurlijk ook concrete oefeningen om meteen mee aan de slag te gaan.

MELD JE AAN
Je ontvangt dan de praktische informatie vooraf en informatie over de oefeningen naderhand.

 

EEN GREEP UIT ANDERE ONDERWERPEN DIE JE KUNT VERWACHTEN:

BETER ADEMEN, BETER LEVEN

Wist jij dat je door beter te ademen bijvoorbeeld ook een betere nachtrust krijgt, of een betere weerstand, conditie, spijsvertering? Je stressniveau daalt, libido komt in evenwicht en lichamelijke klachten verminderen.

Beter ademen is een van de meest onderschatte middelen om je levenskwaliteit te verhogen. Marleen legt uit hoe het werkt. Kom luisteren en ervaar direct hoe adem rust en energie brengt.

ANGST EN HYPERVENTILATIE VOORBIJ

Hyperventilatie komt veel voor. Je merkt het aan een voortdurende gevoel van  (lichte) benauwdheid, druk op de borst of watten in je hoofd. Of je hebt ineens een intense aanval van paniek en angst waarbij je naar adem snakt. Koude handen, hoge bloeddruk, stress. Laat angst en hyperventilatie wegebben door beter te ademen.
Marleen legt uit hoe het werkt. Ook al heb jij al veel gedaan en ervaren dat niets helpt. Kom luisteren en ontdek hoe Beter ademen direct rust en energie brengt.

MIGRAINE EN STRESS VERMINDEREN

Spanning, het gevoel van alles te moeten, flink je best doen en hoge eisen aan jezelf stellen kunnen de oorzaak zijn van hoofdpijnen en stressklachten. Zou jij handvatten willen krijgen om deze situatie te doorbreken?
De pijn en het ongemak komen voort uit overprikkeling van je systeem. Er rust veel op jouw schouders en je neemt gauw verantwoordelijkheden op je. Hoe ga je daar mee om zonder dat het ten koste van je gezondheid gaat?
Marleen legt uit hoe het werkt. Kom luisteren en ontdek hoe je migraine voor blijft en stress vermindert. Je gaat met nieuw inzicht en een handige oefening naar huis.


VERGROOT JE ZELFVERTROUWEN

Diep van binnen weet je dat je een mooi mens bent, gezegend met talent en liefde om te geven. Toch hoor je regelmatig een stem die aan jezelf twijfelt. Je voelt je ongemakkelijk, vraagt je af of je het wel goed doet, maalt over de dingen die je (niet) gezegd of gedaan hebt en vraagt je af of anderen het beter doen dan jij.
Wil jij ook stevig in je schoenen staan en in harmonie met jezelf zijn?
Zelfvertrouwen groeit met heldere gedachten, fijne gevoelens en een rustige ademhaling. Marleen legt niet alleen uit hoe het werkt, maar laat het je ook ervaren.


LEKKER SLAPEN EN UITGERUST OPSTAAN

Een goede nachtrust maakt je sterk en flexibel. Maar lekker slapen en uitgerust wakker worden is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Misschien slaap je moeilijk in of je word steevast na een paar uur wakker. Of gonst de spanning door je lichaam zodra je ontwaakt?
Je nachtrust heeft te maken met de autonome functies van je lichaam zoals hartslag, bloeddruk, hormoonspiegel, temperatuur en ademhaling. Maar ook je gedachten, gevoelens en stressniveau spelen een rol. Marleen legt uit hoe je zelf je nachtrust kunt beïnvloeden. Je gaat met nieuw inzicht en een effectieve oefening naar huis.

Hier kunt u de inhoud creëren die zal worden gebruikt binnen de module.


VIND JE PASSIE

Weet je al een tijd niet meer wat je wilt? Werk jij meer voor je inkomen dan voor je plezier? Weet je waar je echt goed in bent? Zou jij wel wat meer willen bijdragen aan de samenleving? Ben je op zoek naar werk maar lukt het nog niet zo?
Soms twijfel je en zwabber je van het een naar het ander. Je mist focus en vraag je af hoe verder. Dan is het tijd om terug te gaan naar je passie. Die vind je in kleine stappen. Marleen legt uit hoe het werkt en helpt je in deze lezing op weg met de eerste schreden.

Andere onderwerpen zijn:

• Te druk: vind je rust op elk moment
• Vat op onverklaarbare fysieke klachten
• Overgewicht? Val af zonder dieet
• Verhoog je concentratie
• Hooggevoelig? Niet lastig maar tof

Hier kunt u de inhoud creëren die zal worden gebruikt binnen de module.

X
X