INSPIRATIE
LEZINGEN

Niemand doet oefeningen voor de lol. Maar als een korte ademoefening een complex probleem oplost, wordt het andere koek.

Marleen inspireert door haar originele kijk op veel voorkomende issues zoals slapeloosheid, sprekersangst, migraine, burnout en vitaliteit. Haar eenvoudige analyses brengen ter plekke meer zelfinzicht. Haar originele ademtechnieken maken het hoofd leeg en versterken de intuïtie. Deze praktische, effectieve handvatten horen bij elke lezing.

Passiviteit brengt niemand verder, dus je gaat tijdens de lezing direct al even  met elkaar aan de slag

Als levenskunstenaar, vakspecialist  en entertaier ontleedt Marleen uiteenlopende onderwerpen anders dan anders. Het levert inzicht op een diepere laag op en geeft praktische handvaten om dat te integreren in het werk of leven.

GOED SLAPEN, FRIS WAKKER

Een goede nachtrust heeft een positief effect op je dagelijkse leven. Je voelt je vitaler, denkt helderder, presteert beter en je hebt meer energie over voor om leuke dingen te doen. Maar goed slapen is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Vier op de tien mensen heeft last van slaapproblemen en ligt tijden lang te woelen in het bed. De klachten variëren van slecht inslapen, slecht doorslapen, angstig wakker worden of moe opstaan. Hoe krijg je weer grip op je nachtrust?

In deze lezing vertel ik wat de diepere oorzaken van slecht slapen kunnen zijn en hoe je het probleem kunt oplossen. Ik leg uit wat het geheim van een goede nachtrust is en geef je alvast een krachtige oefening mee om dit voor elkaar te krijgen.

STOP MET HYPERVENTILEREN

Adem is leven. Een goede ademhaling versterkt je gezondheid en heeft een positieve invloed op hoe je je voelt. De juiste ademoefeningen geven innerlijk rust en vullen je met nieuwe energie.

In onze westerse samenleving ademen veel mensen consequent vrij hoog en aan de snelle kant. Dit kan klachten veroorzaken zoals een zenuwachtig, gejaagd of onzeker gevoel, stress, koude handen en voeten, duizeligheid, slechte spijsvertering, hoofdpijn, benauwdheid of een hoofd vol watten. Met ademtherapie kan dit langzaamaan verbeteren, maar het effect beklijft vaak niet zo lang. Toch is je ademhaling veel makkelijker te reguleren dan je denkt. Met de juiste kennis en oefening versterk je bovendien je zelfvertrouwen en intutie. Je vind ontspanning, passie en harmonie terug, maakt betere keuzes, ontwikkelt fijnere relaties en levert betere werk- of sportprestaties.

In deze lezing leg ik uit hoe je dat doet en waarom de originele oefeningen van de Methode Beter ademen® zo goed werken. Natuurlijk laat ik je ook al het een en ander ervaren en krijg je een effectieve oefening mee naar huis om je ademhaling omlaag te brengen, angst te temperen en meer rust te ervaren.

Marleen motiveerde mij in dit half jaar en leerde me om te werken en te leven vanuit (meer) liefde en vertrouwen. Zij biedt als zeer professioneel coach een compleet traject in een veilige omgeving waar je je stap voor stap ontwikkelt tot een krachtig mens. Ik kan het je van harte aanbevelen om een traject met Marleen te bewandelen. Een goede reis met een heerlijke eindbestemming.

PETRA VAN DE VELDE

MIGRAINE EN STRESSHOOFDPIJN VOORKOMEN

Heftige hoofdpijn en ernstige stressklachten worden vaak veroorzaakt door bewuste of onbewuste spanning. Je hebt bijvoorbeeld het gevoel dat er nog van alles gedaan moet worden of je stelt hoge eisen aan jezelf waardoor je niet op tijd ontspant. Bij Migraine komt daar waarschijnlijk bij dat jij vaak klaar staat voor anderen terwijl je jezelf neigt te vergeten. Misschien herken je dat.

De meeste mensen denken dat je niet veel aan migraine kunt doen en moet accepteren dat het er is. Maar zowel migraine, stresshoofdpijn als andere spanningsklachten kun je zelf sterk verminderen.

In de lezing vertel ik hoe je dat doet. Je wordt je bewust van de patronen die onder de hoofdpijn liggen en leert hoe je daar verandering in kunt aanbrengen. Ik geef je meteen een oefening mee naar huis om mee aan de slag te gaan.

VERBETER JE CONCENTRATIE

Concentratieverlies komt veel voor zowel bij jongeren als oudere mensen. Niet alleen door een whiplash, burn out, de ziekte van Lyme of Pfeifer of een chemokuur. Ook de continue berichtenstroom op je telefoon, de eisen die de omgeving aan je stelt, aanhoudende spanning of ingrijpende gebeurtenissen maken het soms moeilijk om je aandacht wat langer vast te houden of helder te blijven.

Toch kan je concentratie weer verbeteren. Het maakt daarbij niet uit of de oorzaak in lichamelijke, geestelijke of omgevingsfactoren ligt. Tijdens de lezing vertel ik hoe je dat doet en krijg je natuurlijk ook concrete oefeningen om meteen mee aan de slag te gaan.

MEER INFORMATIE? 

Een lezing in jouw gemeente of bij jou op het bedrijf? 

Bel (06-45 87 40 00),  mail of neem contact met me op voor een gratis kennismakingsgesprek. 

CONTACT 

X
X