LEZINGEN

In 2019 geef ik het hele jaar door lezingen op verschillende locaties. De eerste avonden zijn weer ingepland. Is er in jouw omgeving behoefte aan mijn verhaal, dan kom ik graag naar je toe.

 

GOED SLAPEN, FRIS WAKKER

Apeldoorn – ma 11 maart  |  Amersfoort – wo 13 maart  |  Veenendaal – di 26 maart 2019
Tijd: 19.30 – 21:00 uur | inloop 19.15 uur
Prijs: € 10,- p.p. | € 7,50 p.p. als je met 2 of meer komt

Een goede nachtrust heeft een positief effect op je dagelijkse leven. Je voelt je vitaler, denkt helderder, presteert beter en je hebt meer energie over voor om leuke dingen te doen.

Maar goed slapen is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Vier op de tien mensen heeft last van slaapproblemen en ligt tijden lang te woelen in het bed. De klachten variëren van slecht inslapen, slecht doorslapen, angstig wakker worden of moe opstaan. Hoe krijg je weer grip op je nachtrust?

In deze lezing vertel ik wat de diepere oorzaken van slecht slapen kunnen zijn en hoe je het probleem kunt oplossen. Ik leg uit wat het geheim van een goede nachtrust is en geef je alvast een krachtige oefening mee om dit voor elkaar te krijgen.

MELD JE AAN
Je ontvangt dan de praktische informatie vooraf en informatie over de oefeningen naderhand.

STOP MET HYPERVENTILEREN

Apeldoorn – di 9 april  |  Amersfoort – wo 10 april  |  Veenendaal – ma 15 april 2019
Tijd: 19.30 – 21:00 uur | inloop 19.15 uur
Prijs: € 10,- p.p. | € 7,50 p.p. als je met 2 of meer komt

Adem is leven. Een goede ademhaling versterkt je gezondheid en heeft een positieve invloed op hoe je je voelt. De juiste ademoefeningen geven innerlijk rust en vullen je met nieuwe energie.

In onze westerse samenleving ademen veel mensen consequent vrij hoog en aan de snelle kant. Dit kan klachten veroorzaken zoals een zenuwachtig, gejaagd of onzeker gevoel, stress, koude handen en voeten, duizeligheid, slechte spijsvertering, hoofdpijn, benauwdheid of een hoofd vol watten. Met ademtherapie kan dit langzaamaan verbeteren, maar het effect beklijft vaak niet zo lang. Toch is je ademhaling veel makkelijker te reguleren dan je denkt. Met de juiste kennis en oefening versterk je bovendien je zelfvertrouwen en intuïtie. Je vind ontspanning, passie en harmonie terug, maakt betere keuzes, ontwikkelt fijnere relaties en levert betere werk- of sportprestaties.

In deze lezing leg ik uit hoe je dat doet en waarom de originele oefeningen van de Methode Beter ademen® zo goed werken. Natuurlijk laat ik je ook al het een en ander ervaren en krijg je een effectieve oefening mee naar huis om je ademhaling omlaag te brengen, angst te temperen en meer rust te ervaren.

MELD JE AAN
Je ontvangt dan de praktische informatie vooraf en informatie over de oefeningen naderhand.

MIGRAINE EN STRESSHOOFDPIJN VOORKOMEN

Apeldoorn – di 7 mei  | Amersfoort – wo 8 mei  |  Veenendaal – ma 13 mei
Tijd: 19.30 – 21:00 uur | inloop 19.15 uur
Prijs: € 10,- p.p. | € 7,50 p.p. als je met 2 of meer komt

Heftige hoofdpijn en ernstige stressklachten worden vaak veroorzaakt door bewuste of onbewuste spanning. Je hebt bijvoorbeeld het gevoel dat er nog van alles gedaan moet worden of je stelt hoge eisen aan jezelf waardoor je niet op tijd ontspant. Bij Migraine komt daar waarschijnlijk bij dat jij vaak klaar staat voor anderen terwijl je jezelf neigt te vergeten. Misschien herken je dat.

De meeste mensen denken dat je niet veel aan migraine kunt doen en moet accepteren dat het er is. Maar zowel migraine, stresshoofdpijn als andere spanningsklachten kun je zelf sterk verminderen.

In de lezing vertel ik hoe je dat doet. Je wordt je bewust van de patronen die onder de hoofdpijn liggen en leert hoe je daar verandering in kunt aanbrengen. Ik geef je meteen een oefening mee naar huis om mee aan de slag te gaan.

MELD JE AAN
Je ontvangt dan de praktische informatie vooraf en informatie over de oefeningen naderhand.

EEN GREEP UIT ANDERE ONDERWERPEN DIE JE KUNT VERWACHTEN:

VERBETER JE CONCENTRATIE

Concentratieverlies komt veel voor zowel bij jongeren als oudere mensen. Niet alleen door een whiplash, burn out, de ziekte van Lyme of Pfeifer of een chemokuur. Ook de continue berichtenstroom op je telefoon, de eisen die de omgeving aan je stelt, aanhoudende spanning of ingrijpende gebeurtenissen maken het soms moeilijk om je aandacht wat langer vast te houden of helder te blijven.

Toch kan je concentratie weer verbeteren. Het maakt daarbij niet uit of de oorzaak in lichamelijke, geestelijke of omgevingsfactoren ligt.  Tijdens de lezing vertel ik hoe je dat doet en krijg je natuurlijk ook concrete oefeningen om meteen mee aan de slag te gaan.

BETER ADEMEN, DE SLEUTEL TOT GELUK

Je ademhaling kan zo veel meer voor je doen dan je denkt.
Je kunt je ademhaling inzetten voor meer ontspanning, gezondheid, rust en energie. Ook om vrolijker door het leven te gaan, daadkrachtiger te worden of innerlijke harmonie te vinden. De ademhaling kan jou zelfs in extase brengen.

Met diepgaande kennis over de relatie tussen lichaam en geest en ruim 20 jaar praktijkervaring ontwikkelde ik een originele methode die jou zowel helpt aan een goede fysieke en mentale gezondheid als aan het ervaren van meer voldoening en geluk in je leven. Hoe veel je ook al hebt gedaan, deze lezing is een eye-opener op het vlak van ademhaling, zelfontwikkeling en zingeving.

 

 

Wist jij dat je door beter te ademen bijvoorbeeld ook een betere nachtrust krijgt, of een betere weerstand, conditie, spijsvertering? Je stressniveau daalt, libido komt in evenwicht en lichamelijke klachten verminderen.

Beter ademen is een van de meest onderschatte middelen om je levenskwaliteit te verhogen. Marleen legt uit hoe het werkt. Kom luisteren en ervaar direct hoe adem rust en energie brengt.


VERGROOT JE ZELFVERTROUWEN

Diep van binnen weet je dat je een mooi mens bent, gezegend met talent en liefde om te geven. Toch hoor je regelmatig een stem die aan jezelf twijfelt. Je voelt je ongemakkelijk, vraagt je af of je het wel goed doet, maalt over de dingen die je (niet) gezegd of gedaan hebt en vraagt je af of anderen het beter doen dan jij.
Wil jij ook stevig in je schoenen staan en in harmonie met jezelf zijn?
Zelfvertrouwen groeit met heldere gedachten, fijne gevoelens en een rustige ademhaling. Marleen legt niet alleen uit hoe het werkt, maar laat het je ook ervaren.


LEKKER SLAPEN EN UITGERUST OPSTAAN

Een goede nachtrust maakt je sterk en flexibel. Maar lekker slapen en uitgerust wakker worden is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Misschien slaap je moeilijk in of je word steevast na een paar uur wakker. Of gonst de spanning door je lichaam zodra je ontwaakt?
Je nachtrust heeft te maken met de autonome functies van je lichaam zoals hartslag, bloeddruk, hormoonspiegel, temperatuur en ademhaling. Maar ook je gedachten, gevoelens en stressniveau spelen een rol. Marleen legt uit hoe je zelf je nachtrust kunt beïnvloeden. Je gaat met nieuw inzicht en een effectieve oefening naar huis.


VIND JE PASSIE

Weet je al een tijd niet meer wat je wilt? Werk jij meer voor je inkomen dan voor je plezier? Weet je waar je echt goed in bent? Zou jij wel wat meer willen bijdragen aan de samenleving? Ben je op zoek naar werk maar lukt het nog niet zo?
Soms twijfel je en zwabber je van het een naar het ander. Je mist focus en vraag je af hoe verder. Dan is het tijd om terug te gaan naar je passie. Die vind je in kleine stappen. Marleen legt uit hoe het werkt en helpt je in deze lezing op weg met de eerste schreden.

Andere onderwerpen zijn:

• Vat op onverklaarbare fysieke klachten
• Te druk: vind je rust op elk moment
• Overgewicht? Val af zonder dieet
• Hooggevoelig? Niet lastig maar tof

Hier kunt u de inhoud creëren die zal worden gebruikt binnen de module.

X
X