Lees, oefen en oogst resultaat

Je zal de eerste niet zijn die start met Beter ademen® en na een paar weken opmerkt dat de migraine aanvallen minder vaak voor komen, minder heftig zijn of zelfs uitblijven. Zelfs via het boek ‘Start vandaag met ademen’ en de gratis, online begeleiding wordt er vaak al enig resultaat geboekt.   

Wat is de kracht in de Methode dat dit zo eenvoudig gebeurt? En waarom is het na een tijdje toch nog nodig een extra stapje te zetten via een live training? Om daar achter te komen eerst even wat uitleg over Migraine, Cluster- en Stresshoofdpijn in het algemeen.

Waar komt Migraine vandaan?

Migraine, Cluster- en Stresshoofdpijn komen voort uit een onbalans in het lichaam en hoe je functioneert. Je bent onbewust, zelf de aanstichter van deze, soms helse pijnen. Misschien herken je dit: Ben jij in staat je schouders ergens flink onder te zetten? Neem je verantwoordelijkheid voor dingen en laat je die niet los voordat het goed geregeld is? En komt het daarbij voor dat je pas aan jezelf toekomt als het allemaal op orde is? 

Ongemerkte opstapeling van jezelf wegcijferen

Omdat je –met je mooie hart en goede bedoelingen – steeds een beetje van je eigen behoefte inlevert raak je geleidelijk aan overprikkeld. Je hebt dit echter zelf niet in de gaten. Jouw aandacht gaat naar de omgeving en in veel mindere makte naar jezelf, hoe je je voelt en wat je nodig hebt. Je stapt dus steeds een klein beetje over je eigen behoefte heen omdat je focus op anderen of je bezigheden ligt. Zodoende kan het zijn dat, voordat je het weet, jouw brein overprikkeld is en rare verschijnselen gaat vertonen. Dit zijn de vooraankondigingen zoals lichtgevoeligheid, aura, rommelige coördinatie e.d. Je emmer stroomt over en een Migraine-aanval is niet meer te tegen te houden.

Onbalans 

Bij Migraine-gevoeligheid is er een onbalans in je leven tussen geven en ontvangen. Tussen dienstbaarheid en zelfzorg. Je zet je fervent in voor anderen, klussen of projecten en komt daarbij zelf op de tweede plaats. Je doet veel goeds, maar het gaat steeds een klein beetje ten kost van jezelf. De mate van dienstbaarheid of toewijding is niet in evenwicht met het luisteren naar je eigen behoeften. Dat kan het lichaam gewoon niet volhouden.

Wat doet Beter ademen®?

Beter ademen® brengt rust in jezelf. Het trekt de aandacht weg uit het hoofd en verzacht het heilige moeten. Je brengt de focus weer terug naar je lichaam waardoor je je eigen behoeftes weer gaat herkennen of ruimte geven. Beter ademen brengt jou terug naar de plek die overprikkeling voorkomt en de balans in jezelf herstelt: terg naar de onderbuik. Daar weet je gewoon dat niet alles meteen hoeft en je ook dingen even mag laten rusten. Je maakt weer intuïtief goede keuzes en voelt dat het goed is met regelmaat tijd voor jezelf te nemen. Zo herstel je op tijd van zorg en inspanning en voorkom je steeds vaker dat de bom eerst moet barsten. 

Probeer het zelf. Start met Beter ademen® Breng je adem omlaag, kruip in je lichaam en neem verantwoordelijkheid voor jezelf. 

Boek een basistraining, oefen (oefening robert en ik)  of ga met het boek Start vandaag met ademen aan de slag

Facebook

Migraine. Artsen staan er met lege handen naar te kijken. Maar met Beter ademen® en bewustzijn kom je al gauw tot voorkomen en verminderen van aanvallen.”

LinkdIn

Hebben je werknemers last van regelmatig Migraine verzuim? 

Artsen staan er met lege handen naar te kijken. Maar met Beter ademen® en bewustzijn kom je al gauw tot voorkomen en verminderen van aanvallen.

X
X